همه دسته بندی ها

فروشگاه کفش فروشی

Telegram
WhatsApp
Facebook

چگونه فروشگاه کفش فروشی راه اندازی کنیم تا به سود میلیونی برسیم

راه اندازی یک فروشگاه کفش مستقل به یک استراتژی موثر نیاز دارد تا علاوه بر صرفه جویی در زمان و انرژی بتواند ما را به سود های میلیونی برساند.ما در این مقاله قصد داریم راه اندازی یک فروشگاه کفش فروشی را از 0 تا 100 بصورت کاملا تخصصی بررسی کنیم.

فروشگاه کفش فروشی
فهرست تیترهای اصلی مقاله
  • درباره بازار هدف خود تحقیق کنید
  • تصمیم بگیرید چه چیزی بفروشید
  • پروفایل مشتریان خود را ایجاد کنید
  • فروش در شبکه های اجتماعی
  • تصمیم بگیرید که کدام خدمات را ارائه دهید
  • تبلیغ کسب و کار شما
  • قیمت محصولات شما
  • یک کسب و کار موجود بخرید
  • بازار هدف خود را تحقیق کنید

برآورد تقاضا – درباره بازار هدف خود تحقیق کنید


بسیار مهم است که بدانید آیا تقاضا برای یک فروشگاه کفش فروشی در منطقه یا محل مورد نظر شما وجود دارد یا خیر. ابتدا این مورد را بررسی کنید. شمارش کنید که چند فروشگاه در حال حاضر در منطقه شما کفش می فروشند. علاوه برفروشگاه های بزرگ کفش که شمارش می کنید، فروشگاه‌های ورزشی، مغازه‌های تفریحی، خرده ‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌هایی که کفش می‌فروشند را نیز به شمارش خودتون اضافه کنید. سعی کنید مشخص کنید که این رقبا چه نوع کفش هایی را می فروشند. بعد از این بررسی ها احتمالا ممکن است به این نتیجه برسید که یک طاقچه پر نشده در بازار وجود دارد که فروشگاه شما می تواند آن را پر کند.

رقابت ممکن است در شهرها و روستاهای کوچکتر که در آن خرده فروشان اصلی و فروشگاه های بزرگ کمتری وجود دارد کمتر باشد، اما مطمئناً تعداد مشتری نیز نسبت به یک شهر بزرگ کوچکتر خواهد بود.

ماهیت منطقه شما بر نوع فروشگاه  تأثیر می گذارد به عنوان مثال اگر مدرسه ای در نزدیکی فروشگاه شما وجود داشته باشد، تمرکز شما باید بر روی کفش هایی باشد که برای دانش آموزان آن مناسب است.اگر جمعیت عمدتاً مسن‌تر هستند، باید هنگام انتخاب نوع کفش برای فروش، کفش‌های راحتی می تواند گزینه مناسبی برای افراد مسن باشد.

فروشگاه کفش فروشی

مکان فروشگاه کفش فروشی 

 

به طور کلی، برای یک خرده فروشی مانند یک فروشگاه کفش فروشی، مهم است که تا حد امکان در محل گذر اصلی عمومی قرار بگیرد. اگر قصد دارید در شهر یا شهر محلی خود راه اندازی کنید، در حالت ایده آل باید سعی کنید فروشگاه خود را تا حد امکان نزدیک به مرکز شهر قرار دهید.

 شاید هزینه انجام این کاربرای شما بالا باشد در این صورت ممکن است محل راه اندازی فروشگاه را در یک مرکز خرید حومه شهردر نظر بگیرید. مزیت‌ چنین محلی این است که تعداد نسبتاً زیادی از مشتریان هر روز از آنها بازدید می‌کنند و همچنین هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای اجاره یا خرید محل پرداخت می کنید.

از طرف دیگر، راه اندازی یک فروشگاه داخل یک مرکز خرید ممکن است راه ارزان تر و بهتری برای ایمن کردن یک مکان باشد. شما همچنین باید میزان جرم و جنایت منطقه را نیز بررسی کنید، چون مطمئنا دوست ندارید بیش از حد با دزدی و سرقت سر و کله بزنید.

چرا مشتریان فروشگاه شما را انتخاب می کنند؟

 

شما باید مطمئن شوید که مشتریان خرید از فروشگاه شما را به جای خرید از سایر فروشگاه های کفش فروشی موجود ترجیح می دهند. برای اینکه در انتخاب مشتری برای خرید در اولویت قرار بگیرید بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:

  • همکارانتان چه نوعی از کفش ها و موارد مربوط به آن را ارائه می دهند
  • فروشندگان آنها چقدر در جذب مشتری و فروش موثر هستند
  • چه قیمت هایی برای مشتری لحاظ می کنند
  • کفش های استفاده شده و شکل چیدمان در ویترین
  • آیا آنها خدمات اضافه بیشتری ارائه می دهند
  • چه تیپ مشتریانی را جذب می کنند
  • ساعت کاری آنها چقدر است

با بررسی موارد بالا شما دید نسبتا بهتری نسبت به بازار پیدا می کنید و با آگاهی به نقاط ضعف و قوت رقبا و اعمال آن ها در فروشگاه خودتان شما عملکرد بهتری خواهید داشت. و در نتیجه جذب مشتری و فروش شما نیز بیشتر خواهد بود.

تحولات آینده را بررسی کنید

 

بررسی کنید که هیچ برنامه فوری برای باز کردن یک فروشگاه بزرگ کفش یا تعمیرات جاده ای یا هر چیزی که می تواند مانع از ترافیک افراد در شعاع فروشگاه کفش فروشی شما شود وجود ندارد.

بفهمید مردم از یک فروشگاه کفش فروشی چه انتظاری دارند

 

بقای یک فروشگاه کفش فروشی کوچک در رقابت با فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های سفارش اینترنتی و پستی و سایر فروشگاه‌های غیرتخصصی که کفش می‌فروشند، روز به روز دشوارتر می‌شود. بسیار مهم است که مطمئن شوید بازاری برای طیف وسیعی از کفش ها و سایر اجناس که قصد دارید انبار کنید وجود دارد. می توانید برخی نظرسنجی ها را از مردم منطقه خود انجام دهید تا متوجه شوید:

  • آنها دوست دارند چه نوع کفشی تهیه کنید – برای مثال اگر محیط صنعتی باشد، ممکن است یک فروشگاه کفش کار و ایمنی مناسب برای کارکنان مناسب باشد.
  • به طور کلی درمورد ایده های شما در کفش فروشی چه فکر می کنند
  • در مورد کفش فروشی های موجود در منطقه شما چه چیزی را دوست ندارند
  • درباره مسائل حقوقی و مالیاتی تحقیق کنید
  • قوانین مالیات بر ارزش افزوده درمورد فروشگاه های کفش
 
 
 

تحقیقات شما ممکن است حفره ای را در بازار شناسایی کرده باشد که فروشگاه شما می تواند آن را پر کند. به عنوان مثال، شما ممکن است در فروش کفش هایی با طراحی لوکس تخصص داشته باشید. مارک ها و رنگ هایی که در دیگر فروشگاه های کفش به سختی به دست می آیند می تواند مشتریان را به فروشگاه شما جذب کنند.

به جای تمرکز در نوع یا برند خاصی از کفش، ممکن است تصمیم بگیرید که کفش‌های ارزان قیمت را بفروشید. اما به خاطر داشته باشید که با رقابت شدید فروشگاه‌های کفش و وب ‌سایت‌هایشان مواجه خواهید شد.

انواع کفش هایی که می توانید برای ویترین فروشگاه کفش فروشی خود در نظر بگیرید

بیشتر درآمد شما از فروش کفش و سایر اجناس مربوط به کفش به دست می آید، شما می توانید به فروش تعدادی اجناس مربوط به  کفش دیگر نیز فکر کنید. مثلا:

  • محصولات مراقبت از کفش، از جمله پولیش، ضد آب و سفید کننده
  • لوازم جانبی از جمله جاکفشی، اسفنج های پولیش و جلوگیری کننده از بو
  • کمربند، کیف دستی، کیف، کیف پول، سراجی و سایر کالاهای چرمی
  • جوراب، دستکش و غیره
  • توری ها، کفی ها

فصلی بودن

 

فروشگاه کفش فروشی در ماه اسفند جزوی از شلوغ‌ترین فروشگاه ها هستند، اگرچه تابستان نیز یک دوره شلوغ است و فروش آن در اواخر ماه شهریور مصادف با شروع مدرسه ها به اوج خود می‌رسد. در این زمان از سال مطمئن شوید که کفش کافی برای عرضه در مقابله با تقاضا دارید. در تجارت کفش معمول است که کفش را از قبل سفارش دهید، بنابراین از قبل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که کفش های ویترین  شما منعکس کننده فصل است.

تلاش برای فروش دمپایی در زمستان که بسیاری از مشتریان شما به دنبال کفش های ضخیم تر و گرمتر هستند، خوب نیست. برای فصل جشن نوروز اکثر فروشگاه ها کفش های تابستانی و زمستانی را عرضه می کنند. فروش ممکن است تحت تأثیر آب و هوای غیرمعمول قرار گیرد، یک پاییز بسیار سرد ممکن است فروش کفش های زمستانی را تحریک کند، در حالی که هوای گرم در این زمان از سال تأثیر معکوس دارد.

پروفایل مشتریان خود را ایجاد کنید

 

مشتریان شما تحت تأثیر میزان تخصص فروشگاه شما قرار می گیرد – برای مثال، ممکن است روی کفش های زنانه لوکس تمرکز کنید. تحقیقاتی که انجام داده اید به شما کمک می کند تا شکاف های موجود در بازار و نوع مشتری را که می توانید هدف قرار دهید شناسایی کنید.

مشتریان شما اشخاصی هستند که مخصوصاً برای خرید کفش به فروشگاه شما مراجعه می کنند، یا کسانی هستند که اتفاقی از روبروی فروشگاه شما رد می‌شوند – بنابراین یک ویترین شیک و جذاب خوب بسیار مهم است. اگر فروش آنلاین انجام می دهید، این امر در مورد وب سایت شما نیز صدق می کند. اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند به راحتی آنچه را که می فروشید و اینکه آیا اندازه آنها موجود است یا خیر، پیدا کنند.

در برخی از مشاغل که خطر آسیب به پای کارگران وجود دارد، کارفرمایان طبق قانون موظفند کفش های محافظ برای کارکنان خود تهیه کنند. اگر کفش‌های محافظ می‌فروشید، مشتریان شما ممکن است شامل کارخانه‌های محلی یا شرکت‌های ساختمانی و مهندسی باشند که به چنین کفش‌هایی برای نیروی کار خود نیاز دارند.

فروشگاه کفش فروشی

پیشنهادات ویژه و تخفیف

 

فروشگاه های کفش به‌طور سنتی در طول سال، حراج های فروش خود را برگزار می‌کنند و این فرصتی عالی برای پاک کردن موجودی های قدیمی است. در سال‌های اخیر تمایل بیشتری به برگزاری حراج های فروش تقریباً در تمام طول سال وجود داشته است زیرا بازار بسیار رقابتی شده است. و به دلیل اینکه آب و هوای نامناسب اغلب فروش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تبلیغات تخفیف جمعه سیاه در ماه نوامبر اخیراً معرفی شده است و شما نیز می توانید از این مورد استفاده کنید.

کفش‌ها می‌توانند خیلی سریع از مد بیفتند، تخفیف منظم اقلام می تواند راهی موثر برای جابجایی موجودی و بازگشت سرمایه باشد، گرچه اگر دوره های تخفیف شما بسیار مکرر باشد، ممکن است متوجه شوید که مشتریان به جای خرید کفش با قیمت کامل، به سادگی منتظر این موارد هستند.

علاوه بر فروش فصلی، ممکن است تصمیم بگیرید پیشنهادات ویژه گاه به گاه را امتحان کنید. به عنوان مثال، ممکن است به مشتریان خود در صورتی که همزمان بیش از یک جفت کفش بخرند، تخفیف بدهید. یا شاید به همراه کفش، واکس یا کفی کفش رایگان ارائه دهید. بسیاری از فروشگاه ها نیز به کارکنان، مشتریان عادی، خانواده و دوستان تخفیف می دهند.

فروش آنلاین

 

فروش آنلاین می تواند راهی عالی برای دستیابی به مشتریان جدید و افزایش فروش شما باشد. شما می توانید با ایجاد یک وب سایت فروشگاهی و حتی با استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی موجود فروش آنلاین خود را آغاز کنید و کسب درآمد داشته باشید. تصمیم بگیرید که آیا “فروشگاه” مجازی خود را داشته باشید یا خیر، استفاده از وب سایت و شبکه های اجتماعی برای فروش انلاین می تواند کلاس کاری شما رو بالا ببرد و به جذب مشتری و افزایش فروش شما به شکل باالقوه کمک کند.

.

تبلیغ احناس فروشگاه کفش فروشی شما

از آنجایی که تعداد بسیار زیادی وب سایت فروشگاهی در گوگل و پیج های فروش در شبکه های اجتماعی وجود دارد، بسیار مهم است که هر کاری می توانید برای متمایز شدن از جمعیت چه بصورت فیزیکی در فروشگاه تان و چه مجازی انجام دهید.

همیشه مطمئن شوید که فهرست‌ محصولات آنلاین شما حاوی توضیحات دقیق و املا شده باشد و عکس‌ها و سایر تصاویر، اجناسی را که می‌فروشید در بهترین نور ممکن نشان دهند.

شهرت شما

 

به عنوان یک فروشنده شهرت آنلاین شما بسیار مهم است. شما باید سعی کنید خود و فروشگاهتان مورد اعتماد جلوه بدید، با ارائه سطح عالی از خدمات برای مشتری و تحویل سریع با قیمت‌های مناسب، سطح رضایت مشتریان خود را تا حد امکان بالا نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که همیشه به سؤالات مشتریان به سرعت پاسخ می دهید. سطح موجودی خود را زیر نظر داشته باشید تا زمانی که کالای شما کامل به فروش رسید، ثبت سفارش انجام ندید.

توجه داشته باشید که بسته‌بندی سفارش‌ها و ارسال آن‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد، اما مهم است که در بالای کار باقی بمانید تا مطمئن شوید که اقلام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب تحویل داده می‌شوند.

تصمیم بگیرید که کدام خدمات را ارائه دهید

 

به عنوان فروشنده، ارائه خدمات با کیفیت بالا، دوستانه و تخصصی بسیار مهم است. این به متمایز کردن فروشگاه شما از رقبای خود کمک می کند. همچنین ممکن است بتوانید با ارائه خدمات اضافی مزیتی کسب کنید. هر سرویسی که در جای دیگر در دسترس نباشد به جذب مشتری کمک می کند.

تبلیغ کسب و کار شما

این مهم است که فروشگاه کفش فروشی شما تصویر مناسبی را به مشتریان ارائه دهد. ظاهر فروشگاه شما باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان جدید را جذب کند و مشتریان فعلی را تشویق کند که مرتباً به آنها مراجعه کنند.

ایده خوبی است که بیرون فروشگاه را تا حد امکان جذاب و دلپذیر کنید. سعی کنید مطمئن شوید که تابلوها به طور حرفه ای ساخته شده، تمیز و در شرایط خوبی هستند. از رنگ‌ها، حروف و طرح‌هایی استفاده کنید که احساس می‌کنید در تصویر بطور مناسب قرار گرفته‌اند.

  • به عنوان مثال، یک فروشگاه متخصص در کفش‌های کودکان باید متفاوت از فروشگاهی باشد که فقط کفش‌های بزرگسال گران قیمت می‌فروشد. به خاطر داشته باشید که مواردی مانند وضعیت رنگ‌آمیزی می‌تواند بین فروشگاهی که به نظر می‌رسد رو به راه است و فروشگاهی که قدیمی و فرسوده به نظر می‌رسد تفاوت ایجاد کند. پنجره های خود را تمیز و به خوبی روشن نگه دارید.

استفاده از تابلوها در ویترین یا بیرون فروشگاه می تواند ایده خوبی باشد تا توجه را به ویترین شما یا پیشنهادات ویژه جلب کنید. همچنین می‌توانید یک قفسه نمایش خارجی کفش برای جذب عابران در نظر بگیرید، اما مطمئن شوید که کفش‌ها نیفتند و نامرتب به نظر نرسند.

اطمینان حاصل کنید کفش ها و لوازم جانبی که تهیه می کنید به شیوه ای مرتب چیده شده باشند. این کار باعث می شود که مشتریان به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. به دنبال راه هایی برای تشویق مشتریان به خرید هر چه بیشتر باشید.

فراموش نکنید که شما و هر پرسنلی که استخدام می کنید نقشی کلیدی در شکل دادن به تصویر کسب و کارتان ایفا می کنید. مشتریان از فروشندگان انتظار دارند که دوستانه، مفید و مشتاق باشند. ممکن است آنها را تشویق کنید که کفش هایی از نوع فروخته شده در فروشگاه را بپوشند. این به مشتریان اجازه می‌دهد ببینند کفش‌ها هنگام پوشیدن چگونه به نظر می‌رسند و فروشنده را قادر می‌سازد تا از تجربه در مورد راحتی و دوام کفش‌ها به شکل بهتری صحبت کند.

تبلیغ کفش فروشی شما

 

ضروری است مطمئن شوید که مشتریان بالقوه تا حد امکان از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید اطلاع دارند. چند کار وجود دارد که می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود انجام دهید، به عنوان مثال:

  • وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید، سپس وب سایت تان را سئو وبهینه سازی کرده وعلاوه بر برندینگ نام فروشگاهتان، مشتریان بیشتری جذب کنید.
  • در شبکه های اجتماعی مختلف فروشگاه تان را تبلیغ کنید
  • در روزنامه تبلیغ کنید
  • ازsms های تبلیغاتی استفاده کنید.
  • از یک رویداد محلی یا تیم ورزشی حمایت کنید
  • هر از گاهی تخفیف های ویژه و کالاهای رایگان ارائه دهید – به عنوان مثال یک محصول تمیزکننده رایگان با هر جفت کفش خریداری شده.
  • پیشنهادات ویژه را به طور برجسته در شیشه کفش فروشی خود تبلیغ کنید واز شبکه های اجتماعی نیز برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد موارد جدید استفاده کنید.

تقریباً همه انواع  تبلیغات هزینه دارند، چه مالی، چه زمان و تلاش خودتان – یا هر دو. این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام نوع تبلیغات برای شما بهتر عمل می کند. گاهی اوقات این به آزمون و خطا بستگی دارد.

قیمت محصولات شما – چگونه در مورد قیمت های خود تصمیم خواهید گرفت؟

 

برخی از تولیدی ها قیمت خرده فروشی محصولات خود را توصیه می کنند. ممکن است تصمیم بگیرید که دقیقاً به این موارد پایبند باشید یا فقط از آنها به عنوان یک دستورالعمل استفاده کنید. اگر تصمیم دارید کفش های خود را زیر قیمت های خرده فروشی پیشنهادی قیمت گذاری کنید.

 عاقلانه است که جزئیات قیمت های فروش واقعی خود را حفظ کنید. اکثر تولید کننده ها هیچ راهنمایی در مورد قیمت گذاری ارائه نمی دهند و آن را به خرده فروش واگذار می کنند. تعیین قیمت مناسب بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که تفاوت بین قیمت تمام شده و قیمت فروش برای پوشش تمام هزینه های شما کافی است.

 

همچنین هنگام تعیین قیمت به نکات زیر توجه کنید:

 
  • رقبای شما برای اجناس مشابه چه مبلغی می گیرند؟ فراموش نکنید که بسیاری از مشتریان با بهترین قیمت ها خرید می کنند، بنابراین ممکن است مجبور شوید مطابق با رقبای خود پیش برید.
  • آیا قصد دارید در قیمت رقابت کنید؟ تضعیف کفش فروشی های متعدد و خرده فروشان بزرگ غیرمتخصص که قدرت خرید زیادی دارند، می تواند دشوار باشد. کاهش قیمت رقبای شما می تواند در میزان فروش شما موثر باشد، لذا کسب و کار شما ممکن است نتواند با حاشیه سود ناچیز دوام بیاورد.
  • آیا واقعا نیاز به تخفیف دارید: به این فکر کنید که چگونه محصولی را که فروش نمی‌رود جابه‌جا می‌کنید و با اجناسی که از مد افتاده‌اند چه خواهید کرد. احتمالاً در طول فروش فصلی اجناس را تخفیف خواهید داد و ممکن است تصمیم بگیرید که در طول سال برخی از اجناس را در صورت عدم فروش خوب تخفیف دهید. بسیاری از خرده فروشان کفش ترجیح می دهند اجناس را – حتی با قیمت های پایین و گاهی کمتر از قیمت تمام شده – به جای انبار کردن تخلیه کنند.

یک کسب و کار موجود بخرید

 

ممکن است تصمیم بگیرید که یک فروشگاه کفش موجود بخرید تا اینکه سرمایه گذاری خود را از ابتدا شروع کنید. خرید یک شرکت فعال می تواند به این معنی باشد که:

  • محل، تجهیزات تجاری و یراق آلات فروشگاه در حال حاضر در محل است
  • کسب و کار دارای شهرت و سابقه ای است که اگر به دنبال امور مالی هستید می تواند به شما کمک کند
  • مشتریان ثابت وجود دارد
  • کسب و کار می تواند بلافاصله درآمد ایجاد کند
  • تامین کنندگان شناسایی شده و روابط با آنها برقرار شده است
  • کارکنان در حال حاضر در محل هستند
  • یک وب سایت تجاری وجود دارد

با این حال، به هر کسب و کاری که به آن علاقه دارید نگاه انتقادی کنید تا مطمئن شوید که قیمتی که با فروشنده مذاکره می کنید منصفانه است. سعی کنید دلیل اینکه شخصی کسب و کارش را میفروشد را مشخص کنید – برای مثال، آیا مالک تمایل به بازنشستگی دارد یا دلیل شخصی دیگری برای فروش وجود دارد.

موارد دیگری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

وضعیت محل، اتصالات، تجهیزات و غیره. آیا باید برای نوسازی یا جایگزینی دارایی ها هزینه کنید

قبل از توافق قیمت برای خرید، وضعیت هر محصولی را که می خرید ، به دقت بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که مد کفش‌ها می‌توانند به سرعت تغییر کنند – مطمئن شوید که برای کفش هایی با مدهای سال گذشته که نیاز به تخفیف زیادی دارند یا حتی ممکن است تا زمانی که کسب‌وکار را به دست بگیرید غیرقابل فروش باشند، پولی پرداخت نمی‌کنید. همچنین مطمئن شوید که هر محصولی که می‌خرید با تصویری که می‌خواهید کسب‌وکارتان ارائه دهد مطابقت داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟